#FetsxCat

#FetsxCat

dimecres, 2 de març del 2011

La crisi dels 110...


La meva estima per Catalunya i la meva passió per la política m'empeny, diàriament, a recórrer molts quilòmetres pel meu país. Molts d’ells, desafortunadament, per autopistes.

Pel sol fet de viure a Catalunya em toca pagar peatges, quotes per ús de carreteres que, a pesar d’estar en època de crisi, han pujat any rere any... Una despesa extraordinària al meu pressupost que em costa molt sacrifici mantenir.

L’altre dia, però, el ministre Blanco em sorprenia amb una notícia que em deixà perplex: “per disminuir la despesa econòmica en combustible, reduïm la velocitat màxima permesa de 120km/h a 110km/h”. El raonament pot semblar lògic, però... paral·lelament, s’ha apujat el preu del combustible... Així doncs, a partir d’ara gastaré menys combustible però el pagaré a un preu més alt. Conclusió: econòmicament em quedo exactament igual, no gaudeixo d’aquest estalvi que es publicita.

La política del govern Zapatero per pal·liar els efectes de la crisi han sigut, un cop més, absurdes i inútils: pago els peatges a preus més alts com també és més alt el preu de la benzina, per tant, em costa més moure’m, fet que m’animarà a quedar-me a casa i no entrar a una roda de consum que realci l’economia . Això si, haig d’agrair al “Presidente y su gobierno” el fet de poder gaudir més dels paisatges catalans: vaig a una velocitat per la carretera que m’ho permet.

4 comentaris:

  1. Gracies a això que has comentat a vegades penso, "sort que no tinc carnet de conduïr", la veritat es que els conductors, i més els que heu d'agafar autopista, patiu un abús econòmicament parlant: peatges, benzina, impost de circulació, impost de luxe alhora de comprar-lo i altres despeses com per exemple zones blaves, etc. I jo em faig una pregunta, si un viu al extraradi i tal i com funciona el transport públic, s'ha de considerar el cotxe com un luxe? Aquí ho deixo

    PD: bon apunt!! Ens veiem!!

    Abel Fernandez

    ResponElimina
  2. No t'hi vam veure en el concert de la Kylie Minogue?

    ResponElimina
  3. Com diu el grup del fb...
    Anirem a 110 km/h el dia que Zapatero apagui la llum dels radars per estalviar energia!

    Una abraçada

    David Lopez

    ResponElimina